onsdag 28. juni 2017

På besøk hos Hønsehauken

Kom over et hønsehauk par for 2 måneder siden. De laget et forferdelig leven, så de var ikke vanskelige å finne. Til min glede så jeg at de hadde funnet et rede, så jeg trakk meg rolig tilbake. Var kjapt innom for 3 uker siden og konstanterte at det var liv i reiret. Da jeg var i området idag kom hannen flyvende rett over meg med bytte i klørne. Tok ikke mange sekundene før jeg hørte skrikene fra ungene inne i skogen. Da reiret ligger temmelig nærme en godt besøkt tursti, tok jeg en kjapp avstikker og traff på 3 hønsehaukunger.

 Den første ungen stod i reiret og spiste når jeg kom. Ruslet rolig ut på en gren og avventet litt før den rolig forsvant i glideflukt nedover en skråning mellom trærne.

 Trodde først dette var hunnen, men er nok enda en stor og flyvedyktig unge

Unge nr.3 satt forsatt i reiret og var endel mindre enn de 2 andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar